De eerste dagen in Italië - Reisverslag uit Piacenza, Italië van Roos Zande - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Italië - Reisverslag uit Piacenza, Italië van Roos Zande - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Italië

Door: roosvanderzande

Blijf op de hoogte en volg Roos

18 Februari 2011 | Italië, Piacenza

Hallo schatjes,

Afgelopen dinsdag zijn we dan tog echt vertrokken richting Milaan(Piacenza), de vlucht zelf was kort maar krachtig. Aangekomen op het vliegveld net boven Milaan(Bergamo) waren we heel even bang dat we Engeland ofzo waren aangekomen, maar nee het was tog echt Italië met HEEL VEEL regen... Dit hebben we eigenlijk alle dagen gehad tot vandaag, eindelijk hebben we zon:D
Het appartement is erg groot en netjes, we zijn dik tevreden dus... iedereen die langs wil komen kan blijven slapen want het is groot zat;)
Woensdag hebben we een rondleiding van onze huisbaas gehad(die trouwens echt heel behulpzaam is, maar helaas moeilijk te verstaan omdat hij veel te snel italiaans spreekt) gelukkig neemt hij elke keer een papiertje mee waarop hij alles wilt zeggen vertaald heeft via zijn beste vriend Google Translate. Het stadje zelf is wel heel mooi maar niet heel bijzonder. Na deze rondleiding en de nodige inkopen(italiaanse simkaart en internet) hebben we een overheerlijke pizza gegeten bij een van Ermanno's (huisbaas) connecties. Na deze heerlijke Pizza werden we thuisgebracht en toen ik de deur van de auto dichtdeed bleek Frank(huis/klasgenoot) er nog tussen te zitten... eerst dachten we dat t meeviel maar t was een aardige snee dus zijn we tog maar even naar t ziekenhuis gegaan waar ze t even allemaal aan elkaar hebben genaaid. Dat gebeuren duurde helemaal niet lang, maar t wachten wel, we moest 4 uur(!) wachten op eenn dokter of iets in die richting... maar aan dit fenomeen moeten we nog even wennen ALLES gaat hier zoooo langzaam.
Frank z'n vinger is al bijna weer de oude gelukkig door de hulp van al deze behulpzame mensen.
Donderdag zijn we na onze dagelijkse kopje koffie in de plaatselijke koffiebar(1 eurie!) naar de universteit gegaan,Dit bleek de grootste prive universiteit van Europa te zijn, en ook voor de liefhebbers een van de grootste katholieke universiteiten... Die hele school is helemaal van marmer en doet errug Italiaans aan;), heel mooi!
Verder hebben we met onze makelaar(die ons met werkelijk alles helpt)geregelgeld dat we volgende week een tweedehands fiets gaan scoren. Als echte Nederlanders kunnen we niet zonder onze geliefde fiets die veel sneller is dan de plaatselijke bussen die overal door elke straat rijden waardoor iedere trip erg lang duurt.
Inmiddels kunnen we al eigenlijk alles begrijpen wat ze in het Italiaans tegen ons zeggen als ze maar rustig praten(tranquilla). Met het leren terugpraten zijn we nog hard bezig, maar het gaat redelijk goed!

Ciaooo (spreek uit alsof iemand op je vinger slaat met een hamer Auwww)

• 18 Februari 2011 - 16:19

Lynn:

Hej Roosje!
    Super leuk je eerste verhaaltje! Ga jou verhaaltjes zeker volgen!=D
    Heeeeel veel plezier en we spreken ons snel!
    Ciao Bella Rosa;) xx
    (ik word ook king in allemaal die talen die jullie daar leren, en net als je huisbaas ook door google translate hihi)

• 18 Februari 2011 - 17:31

Hallo Roos,:

Het klinkt allemaal goed daar in Italie.
    Ik heb ons emailadrs toegevoegd, dan blijven wij op de hoogte.

Zet ook je woonadres even in een reisverslag, kunnen we je een kaartje sturen uit het hoge noorden.

Hou je haaks en veel plezier, ciaooo Fets

• 18 Februari 2011 - 19:21

Gerrie:

Heey Roos,

Super leuk! Nou misschien dat ik en laura je wel op komen zoeken in het mooie Milaan!

Geniet er maar van!

Ciao Bella!

xxxxxxxxxxxxxxxxx

• 21 Februari 2011 - 10:55

Kyara :

Rooooosje .
    ik heb mijn e-mail adres ingevuld dus ik blijf op de hoogte.
    hoop dat het weer beter wordt :P

spreek je snel weer via skype.