Eerste week in Italië is voorbij - Reisverslag uit Piacenza, Italië van Roos Zande - WaarBenJij.nu Eerste week in Italië is voorbij - Reisverslag uit Piacenza, Italië van Roos Zande - WaarBenJij.nu

Eerste week in Italië is voorbij

Door: roosvanderzande

Blijf op de hoogte en volg Roos

22 Februari 2011 | Italië, Piacenza

Hallo allemaal,

Onze eerste(drukke) week in Piacenza is voorbij, we zijn al aardig ingeburgerd en gesetteld dus dat is al gelukt:)
Ons ritme is al aardig Italiaans, we staan rond 8-9 uur op gaan koffie drinken in een Caffè gaan naar school, eten 's middags een stukje pizza, een broodje of een salade en gaan 's avonds rond een uurtje of 19.30u eten wat hier heel normaal is. En ondanks het overheerlijke eten ben ik al afgevallen(!) Het eten in de supermarkt is trouwens echt belachelijk duur, en het uiteten is wel goedkoop in vergelijking met Nederland, maarja iedere dag uiteten is ook geen optie:P(helaas...)
Gisteren zijn we voor het eerst in Milaan geweest, ik denk dat het wel de mooiste stad is die ik heb gezien:O wat een indrukwekkend grote oude gebouwen en enorm veel heel erg dure designer winkels:d, die we trouwens allemaal zijn binnengelopen gewoon omdat het kan:P(denk aan Prada, Gucci, Guess, Louis Vuitton en de hele mikmak) We hebben in de hele dag ongeveer 4 straten gehad dus we hebben nog even te gaan. Daarna konden we echt niet meer lopen en ben ik een uur onder onze heerlijke douche gaan staan:)
En oja, mama ik heb (nog) niks gekocht..
Verder hebben we vandaag onze eerste dag op school gehad, de school zelf is heel mooi met mooie faciliteiten; Caffè's lunchtentjes, fitness zaal, tennniszaal en klimtoren. Maar de lessen zijn nog wel heel erg moeilijk te volgen... De leraren spreken hier "engels" maar met zo'n dik accent dat als je even niet in volle concentratie bent dat het net lijkt alsof je naar iemand zit te luisteren die gewoon Italiaans spreekt. En aangezien ik bijzonder slecht ben in me de hele tijd concentreren(heb een beetje last van dagdromen:P) kan ik dus de helft van de les niet volgen... Maar Rakaylee(huisgenoot/klasgenoot) vertelde me dat ze dat ook had toen ze vanuit Aruba voor het eerst les in Nederland had met het zogenaamde engels dat ze bij ons spreken en dat dit dus maar een week of 2 duurt dus dat komt wel goed. We hebben wel uit voorzorg alvast de slides gevraagd die ze gebruiken om de les te geven zodat we het in ieder geval een beetje berijpen.

Veel meer spannnende dingen zijn er helaas niet gebeurd, maar ik hou jullie op de hoogte!

Ciaaaooooo

  • 22 Februari 2011 - 20:01

    Roos Van Der Zande:

    Oww.. ik zie nu dat de smileys die ik had getypt woorden zijn geworden, dingen als Smile en Razz hadden ze een smiley moeten zijn;)

  • 23 Februari 2011 - 01:10

    Mieke:

    hallo moppie
    dat wordt oefenen op dat italiaans,maar ja je bent natuurlijk niet voor een gat te vangen, en over een paar weken poekel jij gewoon italiaans!

    Ciao bella xxx

  • 26 Februari 2011 - 23:03

    Mieke:

    hey dametjes en heer
    leuke plaatjes krijgen wij hier ook een beetje italiaanse sfeer.
    en nu de zon nog!!

    kusjes mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Piacenza

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2011

Ciaoooo

22 Februari 2011

Eerste week in Italië is voorbij

18 Februari 2011

De eerste dagen in Italië
Roos

Actief sinds 30 Dec. 2010
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 9005

Voorgaande reizen:

15 Februari 2011 - 15 Juli 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: